Kontorsassistent

Är du intresserad av ett roligt och utmanande arbete? Amvina är ett importföretag i Täby inom baby- och leksaksbranschen och vi söker dig som är intresserad av en mycket varierande tjänst och är inte rädd att hugga tag och hjälpa till där det behövs.

Du måste vara organiserad, noggrann, har sinne för textbearbetning, vara social och ha lätt för att samarbeta. En del av arbetsuppgifterna är att hantera våra webbplatser, därför måste du ha mycket god datorvana. En annan är att kunna skriva och översätta produkttexter, därför måste du vara duktig på att skriva. Du kommer också ha kontinuerlig kontakt med våra utländska leverantörer.

Tjänsten är heltid (provanställning i sex månader tillämpas). Tillträde omgående eller enl ök.

Arbetsuppgifter

  • Hjälpa till med kundtjänst
    • Hantera beställningar & reklamationer
    • Skapa kundanpassade excelfiler
  •  Hjälpa till med inköp
    • Skriva produkttexter och översättningar
    • Korrespondens med leverantörer och speditörer (på engelska)
  • Administrera våra webbsiter
  • Vid behov, hjälpa vår sälj- & marknadschef
  • Vid behov, hjälpa till på lagret

Krav på dig som person

  • God datorvana (PC & webb)
  • Har en god social kompetens
  • Noggrann!
  • Tycker om när det är full fart och mycket som händer
  • Goda kunskaper i svenska & engelska i både tal och skrift

Är du rätt person för den här rollen? Intervjuer och urval sker löpande, så maila din ansökan omgående till carin.lundh@amvina.se och ange ”Kontorsassistent” i ärenderaden i mailet.

Om Amvina

Amvina importerar och distribuerar sedan 2003 baby-, barn- och föräldraprodukter, som vi säljer till butiker runt om i Skandinavien. Vi är idag 10 trevliga medarbetare och vårt kontor och lager har vi i Täby.